نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، محمد نجار به دعوت 'یوری فدوتوف'معاون دبیركل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر وجرم سازمان ملل برای شركت درسومین اجلاس وزرای كشورهای عضو پیمان پاریس در مبارزه با موادمخدر، كه ازفردا(پنجشنبه) با حضورمقامات ارشد 55كشور جهان در وین برگزار می شود، به این شهر سفر كرده است.

نخستین نشست وزرای كشورهای عضو این پیمان در سال 2003 در پاریس و دومین آن در سال 2006 در مسكو برگزار شد و هدف این نشست نیز مقابله با قاچاق مواد مخدر از منشاء افغانستان است.

جمهوری اسلامی ایران در بخش‌هایی از راهبرد رنگین كمان این پیمان از جمله در زمینه تقویت همكاری‌های مرزی میان سه كشور جمهوری اسلامی ایران، پاكستان و افغانستان در قالب ابتكار سه جانبه مشاركت دارد.

همچنین از دستاوردهای این مشاركت می ‌توان به تاسیس واحد طرح ریزی مشترك جی پی سی JPC در اوایل سال 2009 در تهران اشاره كرد كه موفق شده تا پایان سال 2011 تعداد 14 عملیات همزمان و مشترك را هماهنگ سازد.

تاسیس دفاتر رابط مرزی بین سه كشور و مقابله با جریان قاچاق مواد پیش‌ ساز به سمت افغانستان در قالب عملیات تارست نیز از دیگر دستاوردهای آن است.

مدیراجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در وین در آستانه برگزاری این اجلاس تاكید كرده بود كه تهران در مبارزه با مواد مخدر شریك شماره یك سازمان ملل است.

'یوری فدوتوف' با بیان اینكه ایران فعالیت های فراوانی برای جلوگیری از تجارت مواد مخدر انجام داده است، تصریح كرد: ایران در كشف مواد مخدر در عرصه جهان در صف كشورهای درجه یك قرار دارد .

وی در ادامه افزود: در افغانستان حدود400تن هروئین در سال تولید می شود كه از این مقدار 115 تن به ایران قاچاق می شود، اما تهران علیه این اقدام مذموم،فعالیت های موثری صورت داده است .

فدوتوف با اشاره به اینكه ایران خود را دریك جنگ علیه مواد مخدر می بیند، گفت: بیش از 3هزار نفر از ماموران مرزی ایران در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر كشته شده اند.

اروپام**1590**



:: برچسب‌ها: ایالات متحده , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، 'عبدالحسین بیات' اظهار كرد: خوراك گاز طبیعی مورد نیاز واحدهای پتروشیمی از سال آینده با بهره برداری از فاز 12 پارس جنوبی و نیز وارد مدار شدن گاز تولیدی فازهای 15 و 16، 17 و 18 به تدریج تامین خواهد شد.

بیات افزود: اكنون برخی از مجتمع های پتروشیمی با كمبود خوراك رو به رو هستند كه با برنامه ریزی های وزارت نفت، از سال 1391 خوراك مورد نیاز این مجتمع ها تامین و فرآورده های پتروشیمی با ظرفیت بیشتر تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: با بهینه سازی، احداث و تكمیل واحدهای جدید، نقش صنعت پتروشیمی در صادرات غیرنفتی افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود تا پایان امسال این سهم از 44 درصد به 46 درصد برسد.

به گزارش ایرنا، شركت ملی صنایع پتروشیمی با سهم 44 درصدی در صادرات غیرنفتی كشور، نقش قابل توجهی در رشد اقتصادی كشور ایفا می كند.

این افزایش در دولت های نهم و دهم شتابی چشمگیر داشته؛ به طوری كه سهم صادرات پتروشیمی در صادرات غیرنفتی از 22.2 درصد در سال 1384 به 43.9 درصد در سال 1389 افزایش یافته است.

سهم صادرات پتروشیمی در صادرات غیرنفتی در سال های 1385، 1386، 1387 و 1388 به ترتیب معادل 25.4 درصد، 39.6 درصد، 42.8 درصد و 43.5 درصد بوده است.

همچنین بررسی آمار سهم صنعت پتروشیمی از صادرات بخش صنعت نشان می دهد سهم این صنعت از 29.5 درصد در سال 1384 به 54.9 درصد در سال 1389 رسیده است.

سهم صادرات پتروشیمی در صادرات بخش صنعت در سال های 1385، 1386، 1387 و 1388 به ترتیب معادل 33.4 درصد، 51.5 درصد، 52.4 درصد، 53.8 درصد بوده است.‌

اقتصام**9189**1319



:: برچسب‌ها: برف , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه تهران، مراسم نماز جمعه این هفته تهران از ساعت 10:50 با تلاوت آیاتی از كلام الله مجید در دانشگاه تهران آغاز می شود.

پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران، حجت الاسلام والمسلمین رییسی پیرامون 'حضور حداكثری و اخلاق در انتخابات ' سخنرانی می كند.

پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران همچنین حجت الاسلام والمسلمین مقدسی به بیان مسایل شرعی می پردازد.

بر اساس این گزارش ، از این هفته خطبه های نماز جمعه تهران 20 دقیقه قبل از اذان ظهر شرعی به وقت تهران آغاز می شود.

سیام** 1580



:: برچسب‌ها: غروب , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

'اسماعیل شكوهی مقدم' روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری

جمهوری اسلامی اظهار داشت: با تلاش كارگران این مجتمع ظرفیت تولید هیدرات آلومینیوم این واحد از 240 هزار تن به 300 هزار تن در سال رسیده است.

وی افزود: اكنون روزانه یكهزار و 250 تن هیدرات آلومینیوم در این مجتمع تولید می شود كه بر این اساس سالانه 60 هزار تن به میزان تولیدات مجتمع افزوده شده و این معادل میزان واردات این فرآورده معدنی از خارج كشور است.

مدیر مجتمع آلومینای جاجرم میزان صرفه جویی ارزی ناشی از افزایش تولید هیدرات آلومینیوم در این واحد را 25 میلیون دلار در سال اعلام كرد.

شكوهی مقدم موارد كاربرد هیدرات را در زمینه تولید شمش آلومینیوم، كاشی، سرامیك، داروسازی، چوب و كاغذ، صنایع بهداشتی و حذف آلاینده ها از چرخه محیط زیست عنوان كرد.

وی افزایش تولید سالانه 60 هزار تن هیدرات آلومینیوم در این مجتمع را علاوه بر تلاش كارگران، نتیجه برنامه ریزی صحیح، بهینه سازی خطوط تولید و اضافه شدن واحد چهارم به خط تولید مجتمع و كاهش زمان خواب كارخانه برشمرد.

شكوهی مقدم افزود: در حالی این مجتمع موفق به افزایش تولید شده كه دشمنان كشور از مدتها قبل با اعمال تحریم ها به دنبال ایجاد مشكل برای واحدهای تولیدی ما در داخل كشور بوده و هستند.

وی این افزایش تولید و بی نیاز كردن كشور از واردات این بخش را نشانه بی اثر بودن تحریم اقتصادی دشمنان بر ضد نظام جمهوری اسلامی عنوان كرد.

مجتمع آلومینای جاجرم در 170 كیلومتری جنوب غربی بجنورد، مركز استان خراسان شمالی قرار دارد كه در سال 83 به بهره برداری رسیده و اكنون دارای یكهزار كارگر است.

ك/3

2712/626/330



:: برچسب‌ها: فلوریدا , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، با توجه به تحولات اخیر در بحرین 'علی اكبر صالحی' پیامهای جداگانه ای برای دبیركل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت، دبیركل سازمان همكاری اسلامی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دبیركل اتحادیه عرب ، دبیركل اتحادیه آفریقا و رئیس جنبش عدم تعهد

ارسال كرد.

صالحی در این پیام ها‌‌ ضمن اعلام مراتب نگرانی عمیق جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظیفه اسلامی، انسانی و اخلاقی از روند اوضاع در بحرین، نسبت به تبعات جدی مداخله نظامی خارجی علیه غیرنظامیان بیگناه هشدار داد و بر مسئولیت بین المللی حكومت بحرین و دولت های مداخله گر تأكید كرد.

وی در نامه خود به استمرار سركوب خشونت بار جنبش مسالمت آمیز مردم مسلمان بحرین كه برای احقاق حقوق مشروع مدنی و اعتراض به سیاست های تبعیض آمیز و نقض حقوق بشر در این كشور قیام كرده اند، اشاره كرده است.

در این پیام ها آمده است: در نتیجه سركوب نظام مند و متضمن نقض فاحش حقوق بشر در بحرین، استمرار این روند وبه ویژه اصرار بر گسیل نیروی نظامی خارجی جهت مقابله با مطالبات مسالمت آمیز مردم، طی یك سال گذشته دهها تن از مردم این كشور كم جمعیت شهید و مجروح شده اند.

صالحی خاطرنشان كرده است: استمرار این روند علاوه بر نقض حقوق اولیه مردم بحرین، زمینه های تهدید صلح و ثبات منطقه ای را فراهم آورده است.

وزیر امورخارجه در پیام خود یادآور شده است: آنچه كه موجب تشجیع روزافزون ناقضان داخلی و خارجی سیستماتیك حقوق بشر در بحرین شده، رویكرد دوگانه و برخورد ریاكارانه برخی از طرف هایی است كه نقش اساسی در تصمیم سازی های بین المللی دارند و به صورتی كاملا هدفمند و با استفاده از تمام ابزارهای سیاسی، رسانه ای و تبلیغی عملا در جهت كشتار و شكنجه مردم غیر نظامی بحرین اقدام كرده اند.

صالحی همچنین با تأكید بر تعهد جمهوری اسلامی ایران به اصول منشورملل متحد و موازین حقوق بین الملل، تلاش برای حصول راه حل سیاسی از طریق ایجاد زمینه های لازم و اعتمادساز برای گفتگوی عادلانه بین مردم و حكومت بحرین را تنها راه حل بحران در این كشور دانسته است.

وزیر امورخارجه در این پیام خواستار بكارگیری همه امكانات و تدابیر دردسترس و نیز ظرفیت های حقوقی برای جلب توجه جامعه بین المللی به فجایع انسانی در بحرین شده و یادآور شده است: وظیفه جامعه بین المللی است كه حكومت بحرین را از تداوم نقض فاحش و سیستماتیك حقوق بشر مردم غیرنظامی این كشوربرحذر داشته و ضرورت توقف فوری مداخله نظامی خارجی در امور داخلی بحرین را گوشزد كند.

سیام** 9129



:: برچسب‌ها: بارسلونا , سیاتل , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا ، بنا براعلام روز چهارشنبه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،در سومین جلسه رسیدگی به تخلفات چاپخانه ها كه با حضور بهمن دری معاون امور فرهنگی برگزار شد نكاتی مصوب شد.

طبق این مصوبات، چاپ هرنوع اقلام تبلیغاتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی توسط چاپخانه پس از تاییدیه صادر شده از سوی وزارت كشور و مجوز دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امكان پذیر است، باتوجه به پایان سال و نزدیك بودن زمان انتخابات و احتمال بروز برخی تخلفات چاپی دفتر امور چاپ معاونت امور فرهنگی از تاریخ 23 بهمن فعالیت خود را با رویكرد اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشیدن به مدیران چاپخانه‌ها درحوزه قوانین و مقررات چاپ آغاز كرده است.

انتظار می‌رود مدیران چاپخانه ها با اطلاع‌ داشتن از مقررات چاپ و نشر نسبت به رعایت قوانین، فعالیت‌های چاپی خود را انجام دهند.

همچنین با استناد به آیین‌نامه تاسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها، چاپ هر نوع تصویر، اسامی و متن‌های خلاف عفت عمومی ممنوع است و استفاده از تصاویرپیشوایان مذهبی و مقامات عالی رتبه نظام روی كارهای چاپی مربوط به محصولات و نمونه‌های تجاری خلاف قانون است و بهره‌گیری از تصاویر عروسك‌های غربی، قهرمان‌های فیلم و داستان‌های كارتونی غربی بر روی

محصولات چاپی و لوازم‌التحریر با استناد به این آیین‌نامه ممنوع است.

همچنین استفاده از آرم و یا پرچم كشورهای آمریكا و انگلیس و رژیم غاصب اسرائیل و همچنین عناوین و اصطلاحات مرتبط با این رژیم غیرقانونی است و قطعا در صورت مشاهده این گونه موارد، برابر قانون، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

فراهنگ **1630**1588



:: برچسب‌ها: ماکرو , ظروف چینی , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از بورس كالا، در معاملات روز سه شنبه بورس كالا قیمت سكه طلا برای تحویل در ماه های اسفند 90 و اردیبهشت و تیر ماه 91 كاهش حدود یك درصدی را تجربه كرد.

بر اساس این گزارش، در معاملات دیروز، قیمت سكه برای تحویل در اسفند امسال با 92/0 درصد كاهش به 8 میلیون 381 هزار ریال رسید. بهای سكه طلای بهار آزادی برای تحویل در اردیبهشت 91 نیز با 03/1 درصد كاهش به رقم 8 میلیون و 811 هزار ریال رسید ضمن اینكه بهای سكه بهار آزادی برای تحویل در تیرماه سال آینده نیز با 58/0 كاهش مواجه و روی قیمت 9 میلیون و 204 هزار ریال متوقف شد.

در مجموع معاملات روز گذشته نیز 5 هزار و 573 قرارداد آتی توسط معامله گران دادوستد شد كه ارزش این حجم از معاملات به بیش از 507 میلیارد ریال رسید.

گفتنی است قیمت سكه در قراردادهای آتی روز دوشنبه نیز بین 71/0 درصد تا 34/1 درصد كاهش یافته بود.

اقتصام** 9141**1319



:: برچسب‌ها: فوتبال , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مسیر برگزاری این مسابقه شهرهای قم، اراك، خرم آباد و منطقه عملیاتی فتح المبین و شهرستان شوش است.

اتومبیل رانان پس از توقف در شهرستان شوش به سمت اهواز، شلمچه، آبادان، خرمشهر و در نهایت خرم آباد كه خط پایان است حركت می كنند.

این مسابقه طبق ضوابط و مقررات فدراسیون اتومبیل رانی و با شعارهای؛ 'شهیدان طلایه داران بیداری اسلامی' و 'خوب رانی ضامن سلامت خانواده است' برگزار می شود.

برگزاری مسابقه اتومبیل رانی خانوادگی راهیان نور با حضور هفتاد خودرو و تعداد 180 نفر مرد و زن انجام می شود.

اتومبیل رانان به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس، پس از حضور بر مزار شهدای گمنام نهاد ریاست جمهوری و قرائت فاتحه مسابقه خود را آغاز كردند.

سیام**9012**9132*1580



:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز چهارشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی،‌'محمد مهدی اصفهانی' با بیان این كه این دانشنامه پیش نیاز و مرجعی برای پژوهش و تحقیقات است، افزود: با تدوین این دانشنامه، دانش پزشكی روز و مطالب پزشكی برگرفته از آموزه های دینی در كنار هم قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: در تدوین این دانشنامه از برجسته ترین استادان حوزه های علمیه و دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور استفاده می شود.

مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان كرد این دانشنامه مورد استفاده هر دو قشر دانشگاهیان و حوزویان خواهد بود.

اصفهانی در ادامه با اشاره به فعالیت مركز تحقیقات علوم قرآنی، حدیث و طب، گفت: این مركز در دو دوره مجازی كارشناسی و كارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد و تاكنون نیز سه دوره دانشجو پذیرفته است.

اجتمام**9185 ** 1569**



:: برچسب‌ها: اسپانیا , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر، در این دیدار المری با تقدیر از حضور هیات ایرانی در این اجلاس ، به اقدامات دولت قطر در مورد ارایه خدمات به زنان پرداخت .

وی افزود: دولت قطر در جهت دفاع از حقوق زنان تلاش می كند و امروز این گروه در همه بخشهای اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی ایفا می كنند.

رییس كمیته حقوق بشر قطر با اشاره به پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاع از حقوق زنان، آمادگی دوحه را برای دریافت این تجربیات اعلام كرد .

مجتهد زاده رییس مركز امور زنان ایران نیز در این دیدار ضمن برشمردن جایگاه واقعی زنان در جمهوری اسلامی ، به شأن و منزلت این گروه در دین اسلام اشاره كرد و گفت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مبنای امور در ایران بر اساس عدالت و مساوات پایه ریزی شده است .

وی افزود: بر اساس قوانین و احكام اسلامی ، بانوان دارای جایگاه ویژه ای در ایران هستند ، به همین دلیل زنان در همه عرصه ها جامعه كشور فعال بوده و شاهد موفقیت های چشمگیر آنان در عرصه های تولید، سازندگی، فناوری و علوم ، انرژی هسته ای ، دانشگاهها ، امور ورزش و مراكز علمی و دینی و اجتماعی و حتی در كابینه دولت و مجلس شورای اسلامی هستیم .

مشاور رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین به برگزاری اجلاس زنان ادیان آسمانی كه جندی پیش در تهران برگزار شد ،‌ اشاره كرد و خواستار گفت و گوهای مستقیم دوجانبه و همكاری در عرصه بین المللی در دفاع از حقوق زنان شد.

در پایان دیدار توافق شد كه در سفر رییس كمیته حقوق بشر قطر به تهران , مذاكرات در بخش های تخصصی سازماندهی و برنامه ریزیهای اجرایی صورت گیرد.

مشاور رییس جمهوری اسلامی ایران در سفر خود به قطر همچنین با 'شیخه المیاسه بنت حمد آل ثانی' رییس كل موزه های این كشور دیدار كرد.

شیخه المیاسه با اشاره به سفر خود به ایران و بازدید از موزه های گلستان ، ملّی معاصر و سعدآباد گفت : دولت قطر توجه جدّی به امور زنان داشته و اكنون این گروه در تعلیم و تربیت و ورزش كشور حضور فعالی دارند .

مجتهدزاده نیز در این دیدار ضمن برشمردن حضور بانوان در جامعه ایران، به نقش زنان در همه ابعاد بویژه در محیط های علمی و فرهنگی ، دانشگاهی ، ورزشی و میدان های بین المللی و المپیاد های گوناگون اشاره كرد .

وی همچنین حضور تعدادی از زنان ایرانی در مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم و عضویت جهار نفر از بانوان در هیات دولت و بیش از 560 قاضی در دستگاه قضایی ایران را نشانه توجه جمهوری اسلامی به نقش زنان در جامعه دانست .

مشاور رییس جمهوری و رییس مركز امور زنان به تاریخ و فرهنگ ایران و روابط فرهنگی و اجتماعی دیرینه بین دو كشور در حوزه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و ضرورت تبادل نظر در انجام امور گردشگری و مبادله هیات های تخصصی اشاره كرد و آمادگی جمهوری اسلامی را برای انتقال تجربیات خود در بخش زنان به طرف قطری اعلام كرد .

خاورم**1651



:: برچسب‌ها: سفر , چشم انداز , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

'بهنام حقیقی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: این خبر ابتدا از منبعی در آنكارا اعلام شد و زمانی كه از منابع خود استعلام كردیم آنها نیز خبر آزادی این هفت نفر را تائید كردند، اما بعد از آن اعلام شد در آخرین مراحلی كه قرار بوده مبادله انجام شود ، متاسفانه این اتفاق نیفتاده و منجر به آزادی نهایی همكارانمان نشده است.

خاطرنشان می شود، روز جمعه (بیست و یكم بهمن ماه) خبری مبنی بر آزادی هفت مهندس برق ایرانی ربوده شده مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران 'مپنا'در سوریه به نقل از یك منبع آگاه وزارت نیرو در خبرگزاری ها منتشر شد.

در این گزارش آمده بود: هفت مهندس و كارشناس ایرانی شاغل در نیروگاه برق در دست ساخت جندر سوریه كه چندی پیش ربوده شده بودند، آزاد شدند.

مهندسان یاد شده كه در طرح توسعه نیروگاه برق جندر سوریه مشغول به كار بودند توسط گروه های تروریستی در این كشور ربوده شده اند.

اقتصام**9189**1561



:: برچسب‌ها: سبز , ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

تصویب سیاستهای ریاضتی توسط پارلمان یونان با اعتراضات گسترده خیابانی همراه بود

کریستوس پاپوتسیس، وزیر نظم عمومی یونان، گفته است که دولت آن کشور تلاش "فوق العاده ای" کرده است که خواسته های ریاضت اقتصادی مد نظر دیگر کشورهای عضو حوزه یورو را اعمال کند.

او، پس از این که اعلام شد جلسه اتحادیه اروپا در بروکسل در خصوص اعطا یک وام اضطراری به یونان لغو شده است، گفت که اینک بر عهده اروپا است که مسوولانه عمل کند.

ژان کلود یونکر، ریسس گروه کشورهای عضو واحد پولی یورو در درون اتحادیه اروپا، گفته است که دولت یونان نشان نداده که به اعمال سیاست ریاضت اقتصادی پایبند است.

اتحادیه اروپا در قبال پرداخت یک وام اضطراری معادل 130 میلیارد یورو از یونان خواسته است که علاوه بر کاهش هزینه های توافق شده فعلی، معادل 325 میلیون یورو دیگر نیز از بودجه عمومی دولت بکاهد.

دولت یونان برای بازپرداخت دیونی که سر رسید آنها در ماه آینده میلادی است، نیاز به دریافت وام اضطراری از اتحادیه اروپا دارد.

وزیر نظم عمومی یونان پس از یک جلسه هیات دولت گفت که یونان هر چه از دستش بر می آمده انجام داده است و "مردم تحمل فشار بیشتری را ندارند."

آقای پاپوتسیس گفت "دولت دارد تلاش فوق العاده ای انجام می دهد و ما اکنون به نهایت توان نظام اجتماعی و اقتصادی خود رسیده ایم. از اینجا به بعد را باید اتحادیه اروپا مسوولیت بپذیرد."

این در حالی است که ژان کلود یونکر دیروز گفته بود که هنوز در چند زمینه باید کار فنی با دولت یونان انجام پذیرد. او گفته است که وزیران دارایی کشورهای اروپایی از رهبران احزاب یونانی تاییدیه ای مبنی بر توافق آنها با برنامه ریاضت اقتصادی مصوب دولت و پارلمان یونان، دریافت نکرده اند.

رهبران اتحادیه اروپا در ماه اکتبر گذشته (چهار ماه پیش)، پرداخت وام اضطراری به یونان را به اعمال سیاست ریاضت اقتصادی و تغییر ساختار اقتصاد در آن کشور منوط کرده بودند.

تغییرات مورد نظر اتحادیه اروپا، پس از تایید شدن توسط هیات دولت، روز یکشنبه گذشته در میان شورشهای خیابانی در یونان به تصویب مجلس آن کشور نیز رسید.

بر اساس یک گزارش رسمی که دیروز (سه شنبه) منتشر شد، اقتصاد یونان از سال 2007 دچار رکود بوده است.



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril
 جبهه پایداری

نفر اول فهرست جبهه پایداری، مرتضی آقا تهرانی از شاگردان معروف محمدتقی مصباح یزدی است

جبهه پایداری انقلاب اسلامی، تشکل انتخاباتی مورد حمایت محمد تقی مصباح یزدی، نظریه پرداز نزدیک به رهبر ایران، فهرست ۳۰ نفره نامزدهای انتخاباتی خود در حوزه تهران، ری و شمیرانات را منتشر کرد.

جبهه متحد اصولگرایان، ائتلافی از احزاب اصلی محافظه کار ایران برای انتخابات مجلس نهم نیز فهرست نهایی ۳۰ نفره خود را برای تهران منتشر کرده که دارای تفاوتی اندک با فهرست قبلی منتشر شده از سوی همین تشکل در هفته گذشته است.

مقایسه لیست های منتشر شده از سوی این دو تشکل در سه شنبه ۲۵ بهمن (۱۴ فوریه) نشان می دهد که نام غلامعلی حداد عادل، مسعود میرکاظمی، اسماعیل کوثری و علیرضا مرندی در هر دو فهرست وجود دارد.

نفر اول فهرست جبهه پایداری، مرتضی آقا تهرانی از شاگردان معروف محمدتقی مصباح یزدی و استاد اخلاق سابق هیات دولت ایران است.

در مقابل، فهرست جبهه متحد، دارای دو "سرلیست" است که عبارتند از غلامعلی حدادعادل رئیس مجلس هفتم و رئیس کمیسون فرهنگی مجلس هشتم و محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس دوم مجلس هشتم و عضو جامعه روحانیت مبارز.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه ای که به همراه فهرست نامزدهای خود برای تهران منتشر کرده، شاخص های مورد نظر خود برای گزینش کاندیداهای انتخاباتی را نیز توضیح داده است.

"سابقه شفاف در دفاع از مبانی انقلاب اسلامی و پیروی و تبعیت از ولایت فقیه"، "اعتقاد به صدور انقلاب اسلامی"، "برخورداری از شفافیت موضع و مواجهه به موقع درمقابل فتنه گران در سال ۸۸ و عدم انتساب به گروه ساکتین فتنه"، "شفافیت موضع نسبت به جریان انحرافی و مواجهه عملی با این جریان" و "اعتقاد به جنگ نرم در عرصه فرهنگی" از جمله شاخص های مورد اشاره این جبهه هستند.

"بعضی از اعضای جبهه پایداری گفته اند که علی رغم اختلافات میان فهرست های انتخاباتی آنها و جبهه متحد در شهرهای بزرگ، احتمالا در حوزه های انتخاباتی کوچک دارای نامزدهای مشترک بیشتری با جبهه رقیب خواهند بود"

نیروهای نزدیک به آیت الله خامنه ای، معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم را "جریان فتنه"، همفکران اسفندیار مشایی رئیس دفتر محمود احمدی نژاد را "جریان انحرافی" و محافظه کاران متهم به عدم مقابله کافی با اعتراضات انتخاباتی دو سال پیش را "ساکتین فتنه" توصیف می کنند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه امروز خود، هشدارهای رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر "توطئه و برنامه ریزی دشمنان انقلاب اسلامی جهت ایجاد چالش امنیتی در انتخابات پیش رو" را مورد تاکید قرار داده است.

این جبهه افزوده است که بر مبنای همین هشدارها، به صورت مداوم "تحرکات دشمنان و پیاده نظام داخلی شان در عرصه های رسانه ای و سیاسی را رصد نموده و ضمن آگاهی بخشی به آحاد مردم در این خصوص، تمام توان خود را برای مقابله با توطئه ها به کار خواهد بست".

پیش از تشکیل فهرست های جداگانه جبهه متحد و جبهه پایداری، تلاش های زیادی در سطح شخصیت ها و تشکل های محافظه کار برای دستیابی به نوعی وحدت انتخاباتی میان این دو ائتلاف صورت گرفت که به نتیجه ای نرسید.

بعضی از اعضای جبهه پایداری گفته اند که علی رغم اختلافات میان فهرست های انتخاباتی آنها و جبهه متحد در شهرهای بزرگ، احتمالا در حوزه های انتخاباتی کوچک دارای نامزدهای مشترک بیشتری با جبهه رقیب خواهند بود تا شانس انتخاب کاندیداهایی چون اعضای "جریان انحرافی" افزایش نیابد.



:: برچسب‌ها: فلوریدا , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril
توز و مانچینی

توز بعد از چندین ماه اختلاف با مانچینی و دوری از مسابقات به منچستر بازگشته است

کارلوس توز در آستانه بازگشت به ترکیب تیم منچستر سیتی گفته روبرتو مانچینی با او 'مثل سگ' رفتار کرده است.

توز بعد از امتناع از بازی مقابل بایرمونیخ در لیگ قهرمانان اروپا در سپتامبر گذشته، در هیچ مسابقه‌ای بازی نکرده و پیش از بازگشتش به منچستر، از ۷ نوامبر گذشته بدون اجازه باشگاهش در آرژانتین بسر برده است.

توز که مدعی شده مانچینی او را تحقیر کرده، روز دوشنبه گفت: "من آماده‌ام به تیم برگردم و برای پیروزی تیم حداکثر تلاشم را بکنم".

منچسترسیتی منتظر گزارش آمادگی جسمی توز است. مانچینی هم که قبلا گفته بود "کار توز با این باشگاه تمام شده"، اکنون می‌گوید توز می‌تواند به سیتی برای قهرمانی در لیگ برتر کمک کند.

اما هنوز مشخص نیست که باشگاه نسبت به برخی از صحبت‌های توز در مصاحبه طولانی‌اش با تلویزیون آرژانتینی فاکس اسپورتز چه واکنشی خواهد داشت.

کارلوس توز

کارلوس توز در بازی مقابل بایرمونیخ از بازی کردن امتناع کرد

توز در آن گفت‌وگو اظهار کرده که: "من واقعا فکر می کنم که اشتباهی نکردم، اما اگر (باشگاه فکر می‌کند) من مقصرم، عذرخواهی می‌کنم. و اگر این درست باشد که مانچینی از بازگشت من استقبال می‌کند، البته من هم از این موضوع خوشحالم. اما اگر فقط این حرفها برای رسانه‌ها گفته شده، جواب من نه است".

پیشینه مشکلات توز با منچسترسیتی

سپتامبر 2011 - مانچینی به دلیل امتناع توز از بازی کردن، خواستار پایان حضور توز در ترکیب منچسترسیتی شد

اکتبر 2011 - توز به تخطئی از قرارداد محکوم شد و به پرداخت نشدن چهار هفته حقوقش جریمه شد. البته بعدا جریمه به دو هفته کاهش یافت

نوامبر 2011- توز از حضور در تمرینات تیم خودداری کرد

دسامبر 2011- درخواست رسمی آث میلان برای انتقال توز رد شد

ژانویه 2012- مذاکرات انتقال توز به آث میلان شکست خورد

ژانویه 2012- فصل انتقالات بدون نتیجه برای توز به پایان رسید

فوریه 2012- مانچینی نام توز را به لیست 25 نفره باشگاه اضافه کرد

فوریه 2012- باشگاه منتظر نتیجه تست آمادگی جسمی و حضور توز در زمین تمرین

توز در تشریح شرایط روز بازی با بایرمونیخ،گفته: "من در وضعیت روحی بدی بودم، وقتی دو هیچ عقب بودیم نایجل دی یونگ به جای ژکو وارد زمین شد، تصور من این بود که با این تعویض، تیم قرار است دفاعی بازی کند برای همین روی نیمکت راحت نشستم. ژکو هم که بیرون آمد خیلی عصبانی بود و چون تونل خروجی بسته بود مجبور شد کنار مانچینی بشیند. آنها شروع کردند به مشاجره؛ ژکو بوسینیایی حرف می‌زد و مانچینی به ایتالیایی فحش می‌داد. واقعا وضع افتضاحی بود".

توز افزود: "در آن شرایط من رفتم و روی نیمکت نشستم. اما مانچینی ندید که من به سمت نیمکت برگشته ام، چون داشت جرو بحث می‌کردم. اما وقتی سرش را برگرداند و مرا دید می شود تصور کنید که چه پیش آمد. او در وسط مشاجره، به من گفت تو به گرم کردن ادامه بده. انگار که دارد با یک سگ حرف می‌زند. وقتی مانچینی با آن لحن با من صحبت کرد من گفتم 'نه من بازی نمی کنم'. من واقعا می‌خواستم بازی کنم اما مربی به دلیل مشاجره‌اش با ژکو عصبانی بود".

توز افزوده: "سپس مانچینی شروع کرد به فحش دادن به من و با اینکه من کاملا خونسرد و آرام بودم، او حرف‌های بسیار زشتی به من زد".

توز و مانچینی

توز با وجود ابراز تمایل به بازگشت به ترکیب تیم، به شدت از مانچینی انتقاد کرده است

منچسترسیتی توز را به دلیل ماندن در آرژانتین و بازنگشتن به منچستر ، ۱.۲ میلیون پوند جریمه کرد و حقوق (هفته‌ای دویست هزار پوند) او را نیز از آن موقع نپرداخته است. با اینکه گزارش‌هایی مبنی بر پیوستن او به اینتر میلان، آث میلان، و پاری سن ژرمن در فصل انتقالات زمستانی بود، اما اتفاقی نیافتاد.

قراداد توز تا ژوئیه ۲۰۱۴ است و با وجود ابراز تمایل به بازگشت به تیم، معلوم نیست که هواداران سیتی چه واکنشی نشان خواهند داد.

توز می‌گوید به هوداران اطلاعات غلطی داده‌اند: "وقتی به آنها گفتند من نخواستم که برای تیم بازی کنم، طبیعی است که آنها علیه من شوند. من واقعا نفهمیدم چرا چنین شد. من که با تمام وجود برای تیم زحمت کشیده بودم، وقتی دیدم پیراهنی را که نام من روی آن بود آتش می‌زدند و شعارهای توهین آمیز علیه من می‌دادند، واقعا اذیت شدم. من هرچه در توان داشتم برای تیم گذاشتم. اما بالاتر از همه چیز من عاشق فوتبال هستم و می‌خواهم بازی کنم".



:: برچسب‌ها: خانواده , سفر , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril
ون جیابائو، نخست وزیر چین

نخست وزیر چین می گوید که کشورش به دنبال ثبات در خاورمیانه است

ون جیابائو نخست وزیر چین می گوید که پکن "به هیچ وجه از هیچ یک از طرفین" مناقشه سوریه حفاظت نخواهد کرد.

او پس از نشستی با رهبر اتحادیه اروپا در پکن گفت چین "همچنان نقشی سازنده بازی خواهد کرد."

چین و روسیه ده روز پیش یک قطعنامه سازمان ملل در مورد سوریه را وتو کردند که این ادعای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل را در پی داشت که اقدام آن دو کشور باعث تشدید خشونت علیه معترضان سوری شده است.

در همین حال فعالان می گویند که شهر حمص متحمل بمباران های تازه شده. این شهر که یکی از کانون های اعتراضات و همچنین مقاومت مسلحانه علیه حکومت بشار اسد است، در یک هفته اخیر شاهد گلوله باران نیروهای دولتی بوده.

گروه "کمیته هماهنگی محلی" گلوله باران تازه را "بی رحمانه" توصیف کرده و بدترین مورد در چندین روز اخیر خوانده است.

ناوی پیلای بلندپایه ترین مقام سازمان ملل متحد در مساله حقوق بشر روز دوشنبه گفت که وتوی چین و روسیه، دولت آقای اسد را به گلوله باران بدون تبعیض غیرنظامیان در حمص تشویق کرده است.

خانم پیلای در یک جلسه ویژه مجمع عمومی سازمان ملل دولت سوریه را متهم به دست زدن به یک تهاجم تمام عیار برای سرکوب مخالفت ها کرد.

او گفت که حداقل ۳۰۰ نفر در حمله به حمص کشته شده اند و شمار مردگان و زخمی ها هر روز بالاتر می رود.

'ثبات خاورمیانه'

آقای ون روز سه شنبه در تالار بزرگ خلق در پکن در یک کنفرانس خبری در کنار خوزه مانوئل باروسو کمیسیون اروپایی و هرمان ون رامپوی رئیس شورای اروپایی اظهار نظر می کرد.

او پافشاری کرد که چین به صلح در سوریه متعهد است.

او گفت: "عاجل ترین و مهم ترین مساله اکنون جلوگیری از جنگ و هرج و مرج است تا مردم سوریه از رنج بیشتر آزاد شوند. این با منافع اساسی مردم سوریه سازگار است و همچنین به صلح و ثبات کل منطقه خاورمیانه کمک می کند."

به گفته آقای ون، ثبات در تمام منطقه خاورمیانه برای چین مهم است.

او گفت: " برای رسیدن به این هدف، چین تمام اقدام هایی که در چارچوب منشور سازمان ملل انجام شود را حمایت می کند. چه در اجرا و چه در اصول. ما آماده هستیم که با همه طرفین در سوریه و جامعه جهانی در تماس باشیم و به داشتن نقش سازنده خود ادامه دهیم. چین به طور یقین از هیچ گروهی حمایت نمی کند از جمله از دولت سوریه. آینده و سرنوشت مردم سوریه در دست مردم این کشور است که درباره آن تصمیم بگیرند."

آقای ون تاکید کرد که کشورش از هیچ کدام از طرفین در سوریه حمایت نمی کند، "از جمله از دولت سوریه".

هرمان ون رامپوی هم گفت که تمام کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل باید درباره سوریه کاری انجام دهند.

درحالی که پارلمان اروپا در استراسبورگ برای بحث درباره خشونت های سوریه آماده می شود، گای ورهوفستات، نماینده ارشد لیبرال به بی بی سی گفت که اروپا باید انتقال سلاح به "ارتش آزاد سوریه" را مد نظر قرار دهد.

اما سایر نمایندگان از جمله چارلز تانوک از بریتانیا می گویند وضعیت در سوریه خیلی پیچیده است و خواستار احتیاط شدند.

'تحریم های اضافه'

همزمان آنگلا مرکل صداعظم آلمان از موضع گیری اتحادیه عرب در مورد بحران سوریه تمجید کرده است.

او در جریان استقبال از نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب در برلین گفت که موضع "قاطعانه" این اتحادیه "آشکارا به نقض حقوق بشر که دولت اسد مرتکب شده اشاره می کند."

او گفت: "اتحادیه اروپا از این موضعگیری حمایت می کند و آن را طی تحریم های بیشتر عملی خواهد کرد."

آقای عربی گفت که کشتارها در سوریه باید "همین حالا" متوقف شود و گفت که "بادهای تغییر" که طی یک سال اخیر در کشورهای عربی وزیده برای طلب کردن آنچیزی است که اروپایی ها مدت های مدید داشته اند: آزادی، دموکراسی، عدالت اجتماعی، حیثیت و کشورداری خوب.

گروه های حقوق بشر می گویند که از ماه مارس گذشته تاکنون بیش از هفت هزار نفر در سوریه کشته شده اند. دولت می گوید حداقل دو هزار عضو سازمان های امنیتی در نبرد با "تبهکاران مسلح و تروریست ها" کشته شده اند.

با این حال سوریه دسترسی رسانه های خارجی را محدود می کند و تایید شمار کشته ها ممکن نیست.



:: برچسب‌ها: اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا ، در این بخش از مسابقات، شركت كنندگان به قید قرعه دو صفحه از قرآن را كه شامل 30 سطر است ، قرائت می كنند.

در بخش نخست مسابقات ترتیل 10 شركت كننده با یكدیگر به رقابت خواهند پرداخت كه اسامی آنها به شرح زیر است:

ماجد نصری از خوزستان، مجتبی مینوتن از اصفهان، قربان حق شنو از گیلان، علی قنبری از چهارمحال و بختیاری، محمد بهرامی از قزوین، وحیدالدین وحیدنیا از سمنان، محمدجواد جابری از تهران، محمدصادق بهشتی از تهران، مجید طالبی زاده از كرمان و شهرام رحمانی از اردبیل.

مسابقات بخش قرائت مسابقات پس از اذان مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم از صبح سه شنبه با شركت حافظان و قاریان برجسته بین المللی و كشوری در سالن برق منطقه ای در بندر عباس آغاز شد.

ك/3 7192/668/



:: برچسب‌ها: انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به همراه یک رزمناو و ناوشکن آمریکایی از تنگه هرمز عبور کرده است

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن برای دومین‌بار در هفته‌های اخیر بدون حادثه از تنگه هرمز در نزدیکی آب‌های ساحلی ایران عبور کرده است.

این ناو هواپیمابر را یک رزمناو و یک ناوشکن آمریکایی همراهی می کردند.

کسری ناجی، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی که در عرشه ناو آبراهام لینکلن حضور دارد، می‌گوید که همزمان با عبور این ناوگان از نزدیکی آب‌های ساحلی ایران در حوالی جزیره ابوموسی، یک کشتی ایرانی به آن نزدیک شد و تا حدود سه کیلومتری این ناوگان جلو آمد، ولی بعد از آن دور شد.

او گفت که یک ساعت بعد، وقتی ناوگان در حال عبور از دهانه تنگه هرمز بود، یک هواپیمای نظامی نیروی هوایی ایران هم از فاصله‌ای نزدیک پرواز کرد و این کاروان را زیر نظر داشته است.

به دنبال تصویب تحریم خرید نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا، مقامات رسمی ایران تهدید کردند که ممکن است در اقدامی متقابل، تنگه هرمز را مسدود کنند.

برآورد می‌شود که نزدیک به ۲۰ درصد نفت خام مصرفی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند و مسدود شدن این مسیر می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر تحولات بین‌المللی داشته باشد.

خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در عرشه ناو آبراهام لینکلن می‌گوید که این ناو، جایگزین ناو دیگری خواهد شد که هم‌اکنون در دریای عمان مستقر است و پیام این آمدوشدها این است که با وجود تهدیدهای ایران، آمریکا خود را متعهد می‌داند که این شاهراه تجارت جهانی را باز نگه دارد.

کم‌عرض‌ترین بخش تنگه هرمز که در حد فاصل ایران و امارات قرار دارد، ۲۱ مایل دریایی (معادل حدود ۴۰ کیلومتر) عرض دارد.

خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید که وقتی ناو آبراهام لینکلن در حال عبور از بخش کم‌عرض تنگه هرمز بود، تمام جت‌های جنگنده در عرشه این ناو مستقر بودند، ولی هلی‌کوپترهای نیروی دریایی آمریکا بر فراز آن پرواز می کردند.

او می‌گوید: "به وضوح مشخص بود که عملیات عبور این ناو هواپیمابر از تنگه هرمز با دقت طراحی و برنامه‌ریزی شده است و وقتی سخت‌ترین بخش این عملیات بدون هیچ حادثه‌ای اجرایی شد، خدمه کشتی ابراز خوشحالی کردند".

خبرنگار ما می‌گوید که در طی روز، یکی از نگرانی‌های خدمه آمریکایی حاضر در ناو آبراهام لینکلن این بود که مبادا قایق‌های کوچک، سریع و پرقدرت سپاه پاسداران برای آنها دردسرآفرین شود.

به گفته کسری ناجی، این اتفاق چندبار در حین عبور و مرور کشتی‌های آمریکایی از این محدوده رخ داده بود، ولی روز سه‌شنبه، ۱۴ فوریه، چنین اتفاقی رخ نداد و این ناوگان توانست بدون مزاحمت از تنگه هرمز خارج و وارد دریای عمان شود.

ماه گذشته در زمان عبور این ناو از تنگه هرمز، یک کشتی جنگی فرانسوی و ناوچه نیروی دریایی بریتانیا آن را همراهی می‌کردند.

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن که برای نزدیک به سه هفته در خلیج‌فارس حضور داشت، همزمان با تحت نظر گرفتن روند عبور و مرور کشتی‌ها از تنگه هرمز و کسب اطمینان لازم از جریان داشتن روند آمدوشد در این آبراه، در عملیات نظامی در افغانستان هم مشارکت می‌کند.



:: برچسب‌ها: د , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

'علیرضا اولیایی منش' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اراك اظهار داشت: این تصمیم در حوزه سیاستگذاری وزارت بهداشت و درمان با هدف تقویت همكاری بین بخشی شوراهای سلامت استان ها با سایر بخش ها، برای مشاركت موثر در حوزه سلامت گرفته شده است.

وی افزود:حفظ و ارتقای شاخص های سلامت به عنوان یك مقوله فرابخشی از عهده این وزارتخانه خارج است و دفاتر عدالت سلامت با همكاری مدیریت ارشد اجرایی استان ها بخش های آسیب دیده را در توسعه زیرساختی و نهادینه كردن فرهنگ سلامت سهیم می كنند.

دكتر اولیایی منش بیان كرد: ایجاد اداره اقتصاد درمان در دفاتر ارزیابی سلامت دانشگاه های علوم پزشكی كشور نیز از اولویت های برنامه ی وزارت بهداشت است و تشكیلات جدید باید با اداره تجهیزات پزشكی درمان و اداره حاكمیت بالینی گره خورده و به صورت ستادی در ساماندهی تعرفه های فناوری حوزه سلامت وارد شود.

وی اضافه كرد: نهضت آموزش تعرفه نویسی در دانشگاه های علوم پزشكی كشور آغاز شده و در نظام نوین سلامت، بیمه ها به عنوان یك محور جدی باید مورد توجه قرار گیرند.

مدیركل دفتر فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه های سلامت وزارت بهداشت و درمان خاطر نشان كرد: راه اندازی مدیریت دانش بالینی در بیمارستان ها و مستند سازی این حوزه به عنوان یك راهبرد كلیدی مطرح شده و از این پس ارائه خدمات سلامت توسط وزارتخانه به ستادهای استانی، مبتنی بر شواهد و مستندات خواهد بود.

ك/3 560/559/



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا از بیروت،شیخ'نعیم قاسم'معاون دبیركل حزب الله لبنان روز سه شنبه در مراسمی در بیروت با اشاره به هجوم علیه محور مقاومت گفت: چون محور مقاومت امروز در برابر هجوم گسترده توطئه دشمنان قرار گرفته، از این رو به طور طبیعی درموضع دفاع از خود قرار دارد.

وی افزود:رژیم صهیونیستی باحمایت آمریكا و غرب همچنان به تهدیدهای خود علیه ایران و كشورهای مقاوم منطقه ادامه می دهد ولی هنگامی كه مقاومت سخن از دفاع از خود در برابر توطئه های خارجی به میان می آورد،در معرض سیل انتقادها و واكنش ها قرار می گیرد.

نعیم قاسم با اشاره به پیروزی های درخشان مقاومت در منطقه تصریح كرد: مقاومت به لطف خدا و با وجود نیروی اندك و كثرت دشمنان توانست علیه رژیم صهیونیستی پیروز شود و حماسه بزرگی را در منطقه خلق كند.

نعیم قاسم با اشاره به نفوذ شعارهای مقاومت درمیان مردم منطقه افزود: مقاومت از طرح شعارهای خود میان مردم منطقه ابایی ندارد چراكه این شعارها میان مردم و دوستداران مقاومت رخنه كرده و مردم با شعارهای آنان آشنایی كامل پیدا كرده اند.

معاون دبیركل حزب الله گفت: سطح موفقیت های مقاومت به جایی رسیده كه حتی مورد سئوال و پرسش دشمنان قرار گرفته است.

نعیم قاسم با اشاره به آمادگی مقاومت در برابر بروز هرگونه جنگ احتمالی در آینده تصریح كرد:مقاومت در بالاترین سطح آمادگی خود به سر می‌برد و اگر این آمادگی نبود،رژیم صهیونیستی اینك به صورت آشكار وارد خاك و خانه ما شده بود و به كشتار و قتل مردم دست می زد.

معاون دبیركل حزب الله تأكید كرد:ما امروزه از سوی استكبار جهانی كه از رویارویی نظامی با مقاومت درمانده ،با به راه انداختن جنگ نرم در معرض خطر بزرگی قرارگرفته ایم.

وی با اشاره به نقش رسانه های سرسپرده در نشر اخبار دورغ علیه مقاومت گفت: رسانه های سرسپرده دنیا امروز در تلاش هستند حقایق مقاومت را از دیده افكار عمومی مردم جهان پنهان كنند و حقایق را گونه ای دیگر به مردم جهان معرفی كنند ولی ما نباید فریب این گونه توطئه ها را بخوریم.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اوضاع داخلی لبنان ادامه داد:با توجه به رویدادهای منطقه، ما به وجود ثبات و استقرار در لبنان ایمان داریم و در جهت ایجاد آن تلاش می كنیم.

وی افزود:حفظ لبنان از تهدیدها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی از اولویت های مهم مقاومت است.

نعیم قاسم با توجه به اوضاع جاری منطقه گفت:آمریكا سعی می كند سوار بر موج انقلاب های منطقه،پایان این انقلاب ها را به نفع خود تمام كند ولی مردم بیدار منطقه می كوشند خود را از شر توطئه های آمریكا و رژیم صهیونیستی در امان نگه دارند.

از سوی دیگر سید 'هاشم صفی الدین' رییس شورای اجرایی حزب الله نیز طی مراسمی در بیروت با اشاره به توطئه غرب و برخی كشورهای عربی علیه كشورهای مقاوم منطقه گفت: برخی از كشورهای عربی با وجودحمایت های گسترده كشورهای غربی در ضربه زدن به مقاومت در منطقه، دچار شكست شده اند.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی ایران افزود: درحالی‌كه نظام های دیكتاتور منطقه، مردم خود را در جهل و نادانی نگه داشته اند، جمهوری اسلامی ایران، نور معرفت و علم را در میان ملت خود گسترش داده است.

خاورم*2023**1030



:: برچسب‌ها: درخت , توکیو , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا،‌ 'علی اصغر مدیرروستا' كه به شدت از عملكرد بازیكنان خود ناراحت بود، شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: به دلیل تكراری شدن حرف هایم در خصوص تیم و عدم تغییر روند تیمی، نمی خواستم در كنفرانس مطبوعاتی حاضر شوم.

وی اضافه كرد: تا كی بازیكنان یك تیم نباید از موقعیت ها به خوبی استفاده كنند و یا پس از خوردن گل و در دقایق پایانی به بازی برگردند.

مدیرروستا گفت: تساوی در خانه هیچ ارزشی برای تیم ندارد، از این رو در این بازی تصمیم گرفتم بازیكنان را جریمه كنم و تعدادی از آنها را نیز از تیم كنار بگذارم.

وی بدون اینكه به نام بازیكنی اشاره كند، اظهار كرد: سعی خواهم كرد در ادامه رقابت ها و پس از برگزاری اردوی تداركاتی در تعطیلات پیش آمده از بازیكنان تیم امید استفاده كنم.

مدیرروستا همچنین عملكرد خط دفاعی شهرداری در بازی امروز را پراشتباه ترین روز این خط عنوان كرد و گفت: زمانی كه مس سرچشمه در نیمه نخست حملات خود را آغاز كرد، بازیكنان خط دفاعی سراسیمه به دفع توپ پرداختند و در یكی از این حملات نیز گل دریافت كردند كه اصلا قابل قبول نبود.

وی بیان كرد: نحوه بازی برخی از بازیكنان نیز در نیمه نخست مرا مجبور كرد تا دو تعویض اجباری در تیم انجام دهم و این تعویض ها تمام سیستمی را كه برای این بازی طراحی كرده بودم به هم ریخت.

وی همچنین دلیل اصلی كاهش تماشاگر و استقبال نكردن از بازی های خانگی تیم شهرداری تبریز را كه در این بازی به كمتر از یك صد نفر تقلیل یافته بود، نتیجه نگرفتن تیم عنوان كرد و افزود: اگر شهرداری می توانست در بازی های گذشته در خانه نتیجه بگیرد مسلما امروز بیش از 10 هزار نفر از بازی های خانگی تیم استقبال می كردند و وضعیت طور دیگری می شد.

شهرداری تبریز كه در نیم فصل دوم نتوانسته بردی در خانه كسب كند در بازی مقابل مس سرچشمه نیز به این روند ادامه داد و با نتیجه مساوی یك بر یك متوقف شد.

این تیم هم اكنون با 27 امتیاز از 26 بازی و به لطف یك بازی بیشتر نسبت به تیم مس كرمان 27 امتیازی در رده پانزدهم جدول رده بندی قرار دارد.

7233/587

1589



:: برچسب‌ها: کنسرت , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril
اوراق مشارکت پارس جنوبی

اوراق مشارکت پارس جنوبی پیش از این چند عرضه شده بود اما خریداری نداشت

در حالی که حجم زیادی اوراق مشارکت برای توسعه پارس جنوبی، صنعت برق و راه و حمل ونقل منتشر شده، بانک صادرات ایران و بانک صنعت و معدن نیز دو هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر می کنند.

بانک صنعت و معدن یک هزار میلیارد تومان برای تامین منابع مالی طرح های صنعتی و معدنی از اول اسفند منتشر می کند و بانک صادرات نیز یک هزار میلیارد تومان اوراق گواهی سپرده در ششم اسفند منتشر خواهد کرد.

سه هفته بعد از بحران ارزی و در پیش گرفتن سیاست ارز تک نرخی و افزایش سود اوراق مشارکت از ۱۷ درصد به بیست درصد، سیلی از فروش انواع و اقسام اوراق مشارکت به راه افتاده است.

این اقدام در حالی صورت گرفته که تا پیش از این وزارت نفت چند بار تلاش کرد تا اوراق مشارکت طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی را که به شدت از کمبود منابع مالی رنج می برد، بفروشد اما نتوانست بیش از بیست درصد این اوراق مشارکت را بفروشد.

علت اصلی این بود که نرخ تورم به مرز بیست درصد رسیده بود و کسی علاقمند نبود که با پولهایش اوراقی را بخرد که سودش چند درصد کمتر از نرخ تورم بود.

با آنکه حجم نقدینگی در ایران به رقم ۳۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است اما واحدهای تولیدی و صنعتی به شدت از کمبود نقدینگی رنج می برند.

در ماههای اخیر بانک مرکزی تلاش کرده بود تا نظر شورای پول و اعتبار برای تغییر در میزان سود سپرده های بانکی و اوراق مشارکت را افزایش دهد بلکه بخشی از این نقدینگی را جذب بانکها کند تا بانکها منابع را به سمت نیازهای تولیدی و صنعتی هدایت کنند.

اوراق مشارکت نیروگاهی

چند وزارتخانه اوراق مشارکت منتشر کرده اند و چند بانک نیز در روزهای آینده اوراق مشارکت منتشر می کنند

اما درخواست بانک مرکزی برای افزایش سود تا زمانی که بازار سکه و ارز به شدت متلاطم نشده بود، گوش شنوایی پیدا می کرد و دولت محمود احمدی نژاد به شدت با این درخواست مخالفت می کرد.

انتشار و فروش اوراق مشارکت از ابتدا تاکنون (میلیارد ریال) - منبع بانک مرکزی

سال انتشار میزان انتشار میزان فروش
۱۳۷۳ ۷۵ ۷۵
۱۳۷۴ ۲۲۵ ۲۲۵
۱۳۷۵ ۴۰۱ ۴۰۱
۱۳۷۶ ۲,۵۴۸ ۲,۴۷۲
۱۳۷۷ ۳,۱۳۰ ۳,۱۳۰
۱۳۷۸ ۲,۴۵۰ ۲,۳۷۷
۱۳۷۹ ۲,۳۸۰ ۲,۳۸۰
۱۳۸۰ ۶,۱۰۰ ۶,۰۹۹
۱۳۸۱ ۶,۱۰۰ ۵,۳۷۷
۱۳۸۲ ۱۱,۸۸۵ ۱۱,۷۹۶
۱۳۸۳ ۱۹,۷۰۰ ۱۸,۵۹۰
۱۳۸۴ ۱۷,۰۰۰ ۱۷,۰۰۰
۱۳۸۵ ۱۹,۲۰۰ ۱۵,۷۷۵
۱۳۸۶ ۳۳,۰۵۰ ۲۳,۵۱۰
۱۳۸۷ ۱۱,۸۰۰ ۱۱,۲۹۹
۱۳۸۸ ۱۷,۷۰۰ ۱۷,۶۹۷
۱۳۸۹ ۱۷۹,۴۲۰ ۱۵۶,۸۰۵
جمع ۳۳۳,۱۶۴ ۲۹۵,۰۰۸

سرانجام بعد از یک ماهی که بحران ارزی، بر فضای کشور سایه انداخته بود، دولت مجبور شد نظر شورای پول و اعتبار را بپذیرد بلکه با افزایش نرخ سود سپرده های بانکی و سود اوراق مشارکت، بخشی از نقدینگی سرگردان که بازار سکه و ارز را به هم ریخته بود، به سمت بانک ها برگردد و بخشی از نیازهای واحدهای تولیدی از این طریق تامین شود.

بازار اوراق مشارکت سکه شد

بعد از بحران ارزی، در اولین قدم شرکت ملی نفت ایران که تجربه ناموفقی در فروش اوراق مشارکت داشت، مجددا اوراق مشارکت پارس جنوبی را عرضه کرد که برعکس دفعات گذشته، با استقبال رو به رو شد.

احمد قلعه بانی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفته که یک هزارو ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در مرحله دوم به فروش رسیده و در مرحله سوم نیز ۵۰۰ میلیارد تومان عرضه شد که نصف آن به فروش رسید.

همزمان با شرکت ملی نفت ایران، وزارت نیرو نیز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت طرح توسعه نیروگاهی را منتشر کرد که با واکنش وزارت نفت رو به رو شد.

نگرانی وزارت نفت این بود که با انتشار اوراق مشارکت از سوی بقیه بخش های اقتصادی، تقاضا برای خرید اوراق مشارکت پارس جنوبی کم شود.

آقای قلعه بانی با ابراز تاسف از همزمان شدن اوراق مشارکت پارس جنوبی با اوراق مشارکت سایر وزارتخانه ها گفت که امیدوارم بودیم که با این اوراق مشارکت "سرمایه اندکی جذب پروژه ملی پارس جنوبی شود.

همزمان با وزارت نفت و نیرو، وزارت راه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه طرح های راه و حمل و نقل منتشر کرده که فروش آن تا ۲۹ بهمن ادامه خواهد داشت و تا چند روز دیگر نیز قرار است ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر نیز منتشر کند.

علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی به خبرگزاری دانشجویان ایران گفته که به دلیل استقبال "غیرمنتظره مردم در خرید اوراق مشارکت وزارت راه "مصمم هستیم کل ۴۰ هزار میلیارد ریال اوراق پیش بینی شده در سال جاری را به فروش برسانیم."

حالا بانک صادرات و بانک صنعت و معدن نیز اعلام کرده اند که در چند روز آینده اوراق تازه ای منتشر می کنند و این مشکل وزارت نفت را دو چندان می کند. چون میدان گازی پارس جنوبی که بزرگترین میدان گازی ایران است در چند سال گذشته و بعد از خروج شرکت های بین المللی به شدت با کمبود منابع مالی دست و پنجه نرم می کند و اجرای پروژه به دلیل کمبود منابع مالی با تاخیر طولانی مواجه است.

با وجود آرام شدن بازار، قیمت انواع ارزهای نظیر دلار و یورو و پوند همچنان بالاست و اگر بگیرو ببندهای نیروی انتظامی و فشارهای بانک مرکزی بر صرافی ها کم شود، ممکن است دوباره نقدینگی به سمت بازار سکه و ارز سرازیر شود و دست فروشندگان اوراق مشارکت خالی بماند و کسی رغبت نکند این اوراق را بخرد.

نگرانی دیگری که وجود دارد این است که نقدینگی سرگردانی که حالا بخشی از آن به سمت اوراق مشارکت سرازیر شده، یکباره تغییر جهت بدهد و بازار مسکن را به هم بریزد.

کارشناسان می گویند که اگر بانک مرکزی برنامه دقیقی برای کنترل این حجم عظیم نقدینگی که در شش سال گذشته تقریبا پنج برابر شده، نداشته باشد، هر آن باید منتظر بحرانی نظیر بحران سکه و ارز در بخش های اقتصادی باشد.



:: برچسب‌ها: مردم , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

ژولیت بینوش در نمایی از فیلم "آنها"

شصت و دومین جشنواره جهانی برلین از نهم فوریه آغاز شده، تا نوزدهم فوریه ادامه خواهد داشت. این مطلب مروری است بر فیلم های شاخصی که در روزهای اول جشنواره به نمایش در آمده اند.

آنها

آنها به کارگردانی مالگوسکا زوموفسکا حکایت کنکاش زنی است (با بازی ژولیت بینوش) برای نوشتن مقاله ای درباره زندگی فاحشه ها و مصاحبه اش با دو تن از آنها، که راه های تازه ای را برای خودشناسی به او نشان می دهد.

فیلم مستقیم و بی پرده به سراغ زندگی دو فاحشه می رود، اما در عین حال شخصیت اصلی کسی نیست جز ژولیت بینوش که ما بیش از فاحشه ها با زندگی و احساسات او روبرو هستیم.

نقطه قوت فیلم در نگه داشتن زاویه بی طرفی و ثبت واقعیت است. در «آنها» زن ها همان قدر قربانی هستند که مشتریان آنها. در واقع نمایش عجز و تنهایی مردهای مشتری و عدم نگاه سطحی به زندگی فاحشه ها تنها به عنوان یک قربانی، زوایای تازه ای از پیچیدگی روابط زناشویی و مشکلات آن ترسیم می کند. در واقع به رغم آن که فیلمساز یک زن است (و خود در مصاحبه ها داعیه فمینیسم دارد)، فیلم از حد یک نگاه سطحی درباره حمایت از زنان فراتر می رود و می تواند با نفوذ در عمق احساسات شخصیت اصلی اش، زوایای پنهان و ناگفته ای را با تماشاگرش قسمت کند.

در این راه نمایش سرخوشی حس یک رابطه جدید (که در صحنه بداهه فراموش نشدنی خوردن پاستا نمود می یابد) با تلخی درک یک رابطه شکست خورده با همسر، با کارگردانی ظریف و دقیق و بازی دیدنی ژولیت بینوش، همه چیز را آماده می کند برای صحنه شگفت انگیز شام در اواخر فیلم که در آن با یک حرکت ظریف دوربین، تخیلات بینوش را می بینیم که در آن مردان مهمانی واقعی با مشتری های فاحشه ها یکی شده اند و دور میز آواز می خوانند.

بدرود ملکه من

این فیلم که ساخته بنوآ ژاک است، رابطه ماری آنتوانت، آخرین ملکه فرانسه و کتابخوان ویژه اش را روایت می کند - دستمایه تازه ای برای نگاه به انقلاب فرانسه، منتها این بار با تاکید بر آنچه که در کاخ ورسای گذشت.

با آن که زاویه نگاه فیلم، متفاوت و جذاب به نظر می رسد، اما فقدان یک ساختار سینمایی و زبان بصری قابل اعتنا، موجب پراکندگی حرکت های دوربین و بی هدفی آن می شود.

نمایی از فیلم گروگان

هرچند فیلمساز سعی دارد تنش موجود در بین اشخاص را به دلیل وقوع انقلاب با حرکات متعدد دوربین نشان دهد، اما گاه این حرکات (و موسیقی رمانتیک ممتد آن که تمامی ندارد) تنها به شکل یک بازی تکنیکی خودی می نمایانند و حرکت های گاه مطلقاً فاقد دلیل دوربین سوال برانگیز به نظر می رسد.

گروگان

روایت گروگان گیری تروریست های اسلامی، حکایت تازه ای در سینما نیست. در این فیلم به کارگردانی بریلیانت مندوزا با گروه تروریستی روبرو هستیم که چند فرد غربی را همزمان با واقعه یازده سپتامبر در فیلیپین برای مدت بسیار طولانی به گروگان گرفتند و با خود به جنگل بردند.

طبیعتاً چنین واقعه ای می تواند دستمایه مناسبی برای ساخت فیلم باشد، اما مشکل فیلم از آنجا آغاز می شود که تکلیف خود را نمی داند.

«گروگان» در بین یک فیلم اکشن و یک فیلم شعاری در نوسان است و فقدان ساختار سینمایی و عدم شخصیت پردازی درخور، مشکلات جدی ای را برای فیلم رقم می زند، ضمن آن که فیلم در بسیاری از قسمت ها در حال شعار دادن علیه یک مذهب است و گویا در حال القای وجود جنگی بزرگ و ریشه ای بین اسلام و مسیحیت است.

فیلم روایت کشداری دارد که در آن هیچ اتفاق عمده ای نمی افتد و حتی با شخصیت های قوی و تاثیرگذاری هم روبرو نیستیم و نمی دانیم که قهرمان فیلم (ایزابل هوپر) چرا در طول این مدت بسیار طولانی، حتی یک بار هم سعی نمی کند از دست آنها بگریزد.

رقاص سایه

رقاص سایه داستان دختری است که قصد دارد در متروی لندن بمبگذاری کند

این فیلم به کارگردانی جیمز مارش داستان دختری است که جزو مبارزان ایرلندی است و قصد دارد در متروی لندن بمبگذاری کند، اما دستگیر می شود و در ازای جاسوسی برای ماموران انگلیسی آزاد می شود. قصه سینمایی جذابی که اینجا با پیجیده شدن روابط در یک خانواده و در واقع مرز باریک خیانت بین سه نفر از اعضای یک خانواده (مادر/خواهر/برادر)، جذاب تر از یک داستان جاسوسی ساده، مرز باریک دوست داشتن و خیانت، و خیانت برای دوست داشتن را روایت می کند. در این فیلم کسی محکوم نمی شود و در واقع هر کس که خیانت می کند، در حال حفظ جان دیگری است.

به همین دلیل گره نهایی در شناسایی ماموری که به عنوان «رقاص سایه» شناخته می شود، همین طور عشق ناگفته اما پدید آمده بین مامور و این دختر که پایان دردناکی را رقم می زند، حکایت از جهان پیجیده ای دارند که در آن معادلات رایج راه به جایی نمی برد.



:: برچسب‌ها: ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و كمكهای اقتصادی و فنی ایران،'سعید خانی اوشانی'با اشاره به این كه طول مسیر بزرگراه ماهان – رستم آباد 190 كیلومتر است،اظهار داشت: بخشی از احداث بزرگراه توسط بانك توسعه اسلامی تامین مالی خواهد شد و مابقی آن توسط پیمانكاران ایرانی و با بودجه دولت ایران در حال ساخت است.

مدیركل دفتر وامها در ادامه افزود: تامین مالی پروژه مذكور توسط بانك توسعه اسلامی به روش استصناع می باشد كه در این شیوه فقط عملیات ساخت بدون تعهد در مورد خرید مواد لازم برای اجرای پروژه توسط بانك تأمین مالی می شود.

وی همچنین در ادامه یادآور شد: تحت این نوع شیوه تأمین مالی، تملك پروژه مذكور پس از ساخت با بانك توسعه اسلامی است كه پس از پایان باز پرداخت اقساط پروژه مالكیت آن به دولت ایران منتقل می شود.

این مقام مسئول در پایان بیان داشت: پس از بازگشت هیات اعزامی به مقر بانك توسعه اسلامی، صورتجلسه مذاكرات و توافقات صورت گرفته درخصوص اجرای این پروژه برای بررسی و اظهار نظر به ستاد بازسازی بم ارسال و پس از تأیید طرفین امضا خواهد شد و سپس در نیمه اول سال 1391 در دستور كار تصویب هیات مدیره آن بانك قرار خواهد گرفت.

اقتصام ** 9123 **1319



:: برچسب‌ها: سفید , درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه هلند در گفت و گو با روزنامه 'استاندارد' در پاسخ به سوالی در خصوص گزینه نظامی علیه ایران گفته است: 'ما می گوییم كه گزینه نظامی نه از روی میز برداشته شده است و نه بر روی میز قرار دارد.'

وی احتمال حمله اسراییل به نیروگاههای اتمی ایران را شایعه دانسته و گفته است: 'من تفسیر و توضیحی در باره شایعات ارائه نمی دهم. '

اوری روزن تال افزود:' موضع هلند این است كه ما درباره تحریم ها مذاكره می كنیم و نباید در باره دیگر مسائل شایعه سازی كنیم. '

اروپام**2270/1344



:: برچسب‌ها: درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

بنا گزارش ایرنا، دولت اسپانیا در آخرین روز سال 2011 میلادی اعلام كرد كه نرخ بدهی دولتی اسپانیا، بیش از هشت درصد تولید ناخالص داخلی است در حالی‌ كه دولت قبلی‌ انتظار داشت كه بدهی دولتی به شش درصد برسد.

این درحالیست كه اسپانیا بر اساس تعهدات خود، باید میزان بدهی كشور را به 4/4 درصد تولید ناخالص داخلی در این كشور برساند و اگر قادر به انجام آن نباشد، امكان دارد از سوی اتحادیه اروپا مجازات شود.

اسپانیا با بالاترین نرخ بیكاری در تمام اتحادیه اروپا كه به میزان 9/22 درصد رسیده، بدون شك یكی‌ از كشور هایی‌ خواهد بود كه از سوی بروكسل هشدار دریافت خواهد كرد.

اروپام **1234**1423



:: برچسب‌ها: غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

'حسن خدادادی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امكانات تبلیغاتی این نامزد جمع آوری و برخورد قانونی با وی نیز صورت گرفت.

وی با بیان اینكه زمان قانونی تبلیغات نامزدها از چهارم تا 10 اسفند ماه است، خاطر نشان كرد: نامزدهای انتخاباتی ضمن رعایت قانون می بایست در زمان تعیین شده كار تبلیغاتی خود را انجام دهند.

خدادادی با بیان اینكه هیات بازرسی شهرستان با تمام مواردی كه با قانون مغایرت داشته باشد برخورد و رسیدگی می كند، یادآور شد: مسوولیت اصلی این هیات مراقبت و صیانت از آراء مردم است.

وی همچنین خاطر نشان كرد: با هماهنگی ستاد انتخابات استان تهران برای هیات بازرسی شهرستان ری 600 نفر بازرس، شامل 40 سربازرس، 50 بازرس ویژه،410 بازرس و تعدادی نیز به عنوان ذخیره در نظر گرفته شده است.

رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان ری ادامه داد: كار آموزش بازرسین انتخابات در این شهرستان با همكاری ستاد انتخابات استان تهران در حال انجام است.

406 صندوق رای در شهرستان ری شامل 308 صندوق در مناطق شهری و 98 صندوق در مناطق روستایی برای جمع آوری آرا در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

شهرستان ری از چهار بخش مركزی، كهریزك، خاوران و فشافویه تشكیل شده و تعداد صندوق های رای ثابت 373 صندوق و 33 صندوق رای نیز به صورت سیار برای جمع آوری آراء مردم پیش بینی شده است.

688/ 699



:: برچسب‌ها: ایتالیا , روز , بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز روز سه شنبه در آیین افتتاح این جشنواره گفت: بهترین دوران برای وارد شدن به عرصه فرهنگ و هنر، جوانی و نوجوانی است و انقلاب اسلامی نیز به شدت نیازمند ورود جوانان به عرصه فرهنگ و هنر است.

'قادر آشنا' افزود: كشور ما در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری پیشكسوتان خوبی دارد ولی تخصص این پیشكسوتان باید تكثیر شود.

وی اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر امسال نشان داد كه جوانان اعتماد به نفس بالایی دارند و می توانند بهترین آثار را از خود به جای بگذارند ولی آثاری كه تولید می شود بایستی با فرهنگ ایرانی مطابقت داشته باشد چرا كه فرهنگ ایرانی غنی است و نباید فرهنگ بیگانه را كپی برداری كنیم.

وی گفت: جشنواره های محلی برای تضارب افكار، ایده پردازی و ایده گرفتن است.

گفتنی است پنجمین جشنواره هنرستانهای هنرهای زیبای كشور در 19 شاخه هنرهای تجسمی، نمایش، فیلم، پویانمایی و عكاسی برگزار می شود كه رشته های تصویرسازی و چاپ، تذهیب و تشعیر، خط در گرافیك، رنگ روغن، تركیب مواد، زغال، مداد رنگی، گواش، آبرنگ، طراحی، حجم، پاستل، آب مركب، نقاشی ایرانی، معرق، عكاسی، پوستر و ... از جمله شاخه های بخش هنرهای تجسمی این جشنواره هستند.

حدود دو هزار و 200 اثر در بخش هنرهای تجسمی، در رشته تئاتر 21 نمایشنامه، در رشته پویانمایی 38 اثر و در رشته فیلم كوتاه (داستانی و مستند) 63 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

پس از بررسی اولیه توسط هیات انتخاب (متشكل از هنرمندان برجسته كشور) 630 اثر تجسمی انتخاب شده و در نگارخانه اداره كل استان به نمایش گذاشته می شود و از مجموع آثار انیمیشن و فیلم كوتاه 34 اثر منتخب در تئاتر شهر كرج اكران خواهد شد و 9 تئاتر نیز از شهرهای قم، تبریز، خرم آباد، یاسوج، ساوه، كرمان و ... در تالارهای سیروس صابر و تئاتر شهر استان البرز به رقابت خواهند پرداخت.

اختتامیه این جشنواره روز 27 بهمن ماه جاری با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود. ك/2

693/1027



:: برچسب‌ها: پارک , نشان , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

'احسان لشگری' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:به دلیل این كه سال بعد المپیك لندن برگزار می شود، همه كشتی گیران با انگیزه بالا و قدرت كامل در مسابقات آسیایی شركت می كنند.

قهرمان كشتی آسیا در سال های 2009 و 2010 از روند برگزاری اردوهای تیم ملی قبل از برگزاری مسابقات آسیایی كره جنوبی اظهار رضایت كرد و گفت: این اردوها در شرایط فنی و روحی مناسبی برگزار شد و ما را برای حضور در كره جنوبی به خوبی آماده كرد.

نایب قهرمان كشتی جهان در مسابقات 2010 مسكو خاطر نشان كرد: همه ملی پوشان زحمت زیادی كشیده اند و مطمئنم همه نهایت تلاش خود را به كار خواهند گرفت تا دست پر از كره جنوبی به كشور برگردند.

این كشتی گیر قزوینی عضو تیم ملی مهم ترین حریفان خود در مسابقات قهرمانی آسیای امسال را از ازبكستان، قزاقستان و كره جنوبی خواند و اظهار داشت:در وزن 84 كیلوگرم مدعیان زیادی برای قهرمانی حضور دارند.

لشگری، 'سوخیف' كشتی گیر ازبك را رقیب جدی خود برای كسب عنوان قهرمانی خواند و گفت: این كشتی گیر در رقابت های جهانی و المپیك دارای عناوین زیادی است ولی برای گرفتن سومین مدال طلای آسیایی خود و كسب افتخار برای تیم ملی كشورم به نام حریفانم كار ندارم و فقط برای قهرمانی به میدان می روم.

ملی پوش كشتی كشورمان با انتقاد از مسوولین ورزشی استان قزوین، گفت:نمی دانم مسوولین ورزش قزوین با چه كسی مشكل دارند ولی آنها مدت هااست كه كشتی این استان را به دست فراموشی سپرده اند.

وی در پایان اظهارداشت: با این همه قهرمانی و حضور در اردوها و تورنمنت های مختلف همراه تیم ملی هیچ كس از مسوولین ورزش قزوین پیدا نشد كه حتی حال ما را بپرسد و سراغی از ما بگیرد در حالی كه این وضعیت در سایر رشته ها به شكل دیگری است.

تیم ملی كشتی آزاد كشورمان برای شركت در مسابقات قهرمانی آسیا امشب عازم كره جنوبی می شود.

7392/ 1644



:: برچسب‌ها: جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تیم داغستان روسیه از روز شنبه هفته جاری اردوی تمرینی مشتركی را با تیم ایران آغاز كرده است.

این تیم با 14 ورزشكار و 2 مربی به تهران سفر كرده و قرار است فردا چهارشنبه نخستین دیدار دوستانه خود را به تیم ایران برگزار كند.

این دیدار در 10 وزن و در سالن شهید همت مجموعه ورزشی شیرودی و از ساعت 17 آغاز خواهد شد.

تیم ملی بوكس ایران خود را به منظور حضور در مسابقات گزینشی المپیك كه فروردین ماه با حضور كشورهای قاره آسیا در قزاقستان برگزار می شود، آماده می كند.

همچنین در پایان مرحله نخست رقابت های لیگ برتر باشگاه های كشور مبین و معین كهرازه مشت زنان اوزان منهای 69 و 75 كیلوگرم تیم اتحاد سیستان و بلوچستان به دلیل عملكرد مناسب خود به تیم ملی دعوت شدند و قرار است صبح فردا با حضور در مجموعه ورزشی انقلاب خود را به مربیان تیم ملی بزرگسالان ایران معرفی كنند.

3783**1440



:: برچسب‌ها: حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

'فیلیپ آگوئر' سخنگوی ارتش سودان جنوبی در این زمینه گفت: هواپیماهای ارتش سودان روز یكشنبه منطقه 'جائو' را در ایالت 'یونیتی' بمباران كردند كه بر اثر آن چهار سرباز زخمی شدند.'

منطقه جائو در ماه های اخیر صحنه چندین بمباران بوده است و هر دو سودان ادعای مالكیت آن را دارند.

این منطقه مورد منازعه در جنوب سودان و در مرز ایالت كوردوفان این كشور قرار دارد. از این محل شورشیانی كه امروز رسما ارتش سودان جنوبی را تشكیل داده اند، با دولت خارطوم می جنگند.

سودان و سودان جنوبی اواخر روز جمعه در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی توافقنامه 'احترام تمامیت ارضی' را در مورد این منطقه مورد منازعه به امضا رساندند.

گرچه این اقدام با تحسین سازمان ملل رو به رو شد ولی بمباران اخیر به زعم مقام های ارتش سودان جنوبی خود از جدی گرفته نشدن این موافقتنامه حكایت می كند.

بر اساس توافقنامه، دو كشور متعهد شدند تا 'حاكمیت و تمامیت ارضی یكدیگر را محترم شمارند' و 'از حمله و از جمله بمباران مواضع طرفین بپرهیزند.'

مترجمام **2044**1369



:: برچسب‌ها: حیوانات , ژاپن , بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

شیخ 'ماهر حمود' امام جمعه مسجد قدس در صیدا و از علمای برجسته اهل سنت لبنان امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با مقایسه انقلاب اسلامی ایران با انقلاب های جاری در منطقه گفت: با نگاهی به سیر انقلاب های جاری دنیا مشاهده می كنیم، این انقلاب ها در مرحله ای از تاریخ خود از حركت باز می ایستند ولی انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تاكنون همچنان در حال پیشرفت، نوآوری و ارتباط با ملت های ستم دیده و قضایای عادلانه آنها از جمله قضیه فلسطین است.

ماهر حمود ادامه داد: بدون شك مردم در انقلاب های جاری منطقه، قادر به تغییر نظام های دیكتاتوری منطقه هستند و ما این نمونه را در سرنگونی نظام شاهنشایی توسط ملت ایران بودیم و این الگو نیز ممكن است در سطح منطقه تكرار شود.

ماهر حمود افزود : آنچه انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب های منطقه متمایز می كند وجود رهبری 'امام خمینی' (ره) است كه مردم ایران را در دور خود جمع كرد و متأسفانه جای چنین رهبری در انقلاب های جاری كشورهای عربی در راستای رویارویی با تهدیدهای غربی و بروز فتنه های مذهبی بسیار خالی است.

وی با اشاره به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف، علمی، اقتصادی و نظامی تأكید كرد: ایران ضمن حمایت از مقاومت در فلسطین و لبنان در رویارویی با تهدیدهای رژیم صهیونیستی و نیز به رغم فشارهای غرب به فعالیت های صلح آمیزهسته ای خود ادامه می دهد.

وی گفت : انقلاب اسلامی ایران به رغم گذشت بیش از سه دهه از شروع آن، همچنان با تكیه بر مواضع خود دردل ملت های دنیا، زنده و خروشان است.

این عالم برجسته اهل سنت لبنان با اشاره به رهبری حكیمانه رهبر انقلاب اسلامی ایران تصریح كرد: رهبری حكیمانه حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای و بیانات ایشان، بیانگر نوآوری و تجددگرایی انقلاب اسلامی در راستای حمایت از جنبش های اسلامی و حركت های آزادیخواه ملت های جهان است.

ماهر حمود با اشاره به هفته وحدت اسلامی گفت: ما نه تنها در عرصه های مذهبی و عقیدتی با جمهوری اسلامی ایران به نقاط مشترك فراوانی دست یافته ایم بلكه از نظر سیاسی و حمایت از نیروهای مقاومت و رویارویی با بروز هرگونه فتنه مذهبی نیز به زمینه های مشتركی رسیده ایم.

وی با اشاره به فشارهای خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت : این طبیعی است كه ایران مورد هجمه غرب و هم پیمانان آن در منطقه قرار بگیرد چرا كه آنها در راه آزادسازی فلسطین و مقدسات آن و یاری ملت های مظلوم گام برداشته اند.

خاورم*2023.**1030**1609



:: برچسب‌ها: تایلند , حیوانات , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril
کروبی، موسوی و همسرانشان

رهبران مخالفان دولت ایران و همسرانشان از یک سال پیش در حصر خانگی قرار گرفتند - خانم کروبی بعدا از حصر خارج شد

مشاهدات شاهدان عینی از تهران حاکی از آن است که در سالگرد تظاهرات ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ و همزمان با فراخوان چهره‌ها و گروه‌های مخالف دولت برای برگزاری تظاهراتی دیگر، مأموران پلیس در بعضی خیابان‌های شهر حضوری چشمگیر دارند.

رسانه های نزدیک به مخالفان دولت ایران در روزهای اخیر فراخوان هایی را منتشر کردند که در آن از معترضان خواسته شده بود که امروز سه شنبه ۲۵ بهمن در اعتراض به ادامه حبس خانگی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به خیابان ها بیایند.

آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد از یک سال پیش و در پی فراخوان برای راهپیمایی مخالفان در روز ۲۵ بهمن سال گذشته در حصر خانگی قرار گرفتند.

دیشب و امروز ویدیوهایی در سایت یوتیوب منتشر شده که حاوی صدای الله اکبر و شعارهایی است که گروهی از معترضان دیشب بر بام خانه هایشان در تهران سر داده اند.

رسانه های ایران همچنین دیشب از ترافیک سنگین و غیر عادی خیابان های تهران خبر دادند که با وجود تلاش های پلیس راهنمایی و رانندگی تا ساعت ها ادامه داشت.



:: برچسب‌ها: بچه ها , دره عمیق و باریک , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

'سیامك كلانی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ایجاد اشتغال، ارتقای شرایط كارآفرینی در بخش كشاورزی، انتقال عملیاتی دانش نوین كشاورزی، ارایه چهره مطلوب از این بخش، اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از عوامل و نهاده های تولید، استاندارد‌سازی تغذیه عمومی جامعه را از دیگر اهداف جشنواره نظام مهندسی عنوان كرد.

وی گفت: برنامه اصلی این جشنواره مهندسی سازی ، مدیریت زنجیره بخش كشاورزی منابع طبیعی و محیط زیست با ایجاد مركز اجرای تحلیل داده‌های نوین كشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست است.

دبیر جشنواره نظام مهندسی كشاورزی تصریح كرد: رییس كمیسیون كشاورزی مجلس به عنوان دبیر كمیته علمی و نایب رئیس اول و دوم كمیسیون كشاورزی جزو اعضای شورای سیاست گذاری این جشنواره به شمار می روند.

وی ادامه داد: این جشنواره در سه محور فرهنگی، علمی و مهندسی‌ سازی كشاورزی برگزار می شود و فعالان عرصه كشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست انتخاب و مورد تقدیر قرار می گیرند.

كلانی با بیان اینكه جشنواره نطام مهندسی كشاورزی در اواخر بهار سال آینده برگزار می شود، افزود: به سه نفر برتر این جشنواره تندیس گندم طلایی، نقره‌ای و برنزی اهداء خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین در این جشنواره از مخترعان، مكتشفان و چهره‌های ماندگار عرصه كشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست تقدیر می‌شود.

اقتصام**9186 **1561



:: برچسب‌ها: سیاتل , روز , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'سید محمد كریمی' در حاشیه نخستین همایش مشترك پلیس راهنمایی و رانندگی و صنعت بیمه افزود: این كار از اول اسفندماه به صورت آزمایشی در چند منطقه تهران آغاز خواهد شد و سپس در تمامی نقاط كشور اجرایی می شود.

وی خاطر نشان كرد: تا كنون برای پرداخت خسارت های تصادفات بدون كروكی تا سقف 22 میلیون و پانصد هزار ریال، مالكین و خودروهای مقصر و زیان دیده باید با هم به نمایندگی های بیمه مراجعه می كردند كه از اول اسفندماه زیان دیده با آوردن یك كوپن از كارت بیمه مقصر، می تواند كارهای اخذ خسارت را انجام دهد.

رییس كل بیمه مركزی در ادامه در خصوص تفاهمنامه همكاری با پلیس راهور نیز گفت: بر اساس این تفاهمنامه تبادل اطلاعات بین بیمه و راهنمایی و رانندگی افزایش خواهد یافت.

اجتمام** 1379*



:: برچسب‌ها: د , تصویر , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمد بهمنی' روز سه‌شنبه در همایش 'سیاست‌های پولی و چالش‌های بانكداری و تولید' گفت: بانك مركزی پیش بینی كرده كه پس از ایام نوروز با ورود این تعداد سكه پیش فروش شده به بازار، قیمت ها كاهش یابد.

وی افزود: یكی از دغدغه‌های بانك مركزی این است كه افرادی كه یكی دو ماه قبل از بانك مركزی به صورت پیش فروش سكه خریداری كرده‌اند، چگونه سودشان را تامین كنیم، بنا بر این بانك مركزی در این زمینه تصمیم گیری خواهد كرد.

** توجه به اشتغال

رییس كل بانك مركزی با بیان آن كه، همه بانك‌های مركزی در دنیا به چند نكته از جمله اشتغال بالا، رشد اقتصادی، ثبات قیمت‌ها، ثبات نرخ سود و بهره و ثبات بازارهای مالی و ارزی توجه دارند، گفت: ثبات قیمت‌‌ها به عنوان اصلی ترین سیاستی پولی است، زیرا تورم سبب بی اطمینانی و مانع رشد اقتصادی كشور خواهد بود.

به گفته وی، در عین حال، نوسانات نرخ سود در اقتصاد باعث ایجاد نااطمینانی و ایجاد مشكلاتی در برنامه ریزی‌های تولیدی خواهد شد و برقراری یك سیستم مالی پایدار مانع بروز بحران مالی می‌شود.

رییس كل بانك مركزی با بیان این كه ثبات بازارهای مالی با ثبات نرخ سود تقویت می‌شود، اظهار داشت:‌ افزایش ارزش پول ملی باعث كاهش رقابت پذیری صنایع داخلی و خارجی خواهد شد.

وی گفت: ممانعت از ایجاد تغییرات وسیع در ارزش پول ملی برنامه ریزی را برای بنگاه‌های تسهیل می‌كند.

بهمنی با بیان آن كه، بانك مركزی خواستار افزایش نرخ سود به میزان بالایی نیست، گفت: افزایش نرخ سود سپرده‌ها باعث افزایش نرخ سود تسهیلات خواهد شد و باید به فكر اصلاح نرخ سود در میان‌ مدت باشیم.

** نرخ تورم در دی ماه به 21 درصد رسید

بهمنی گفت: نرخ تورم در دی ماه سال جاری 21 درصد شد و با این رقم در آذر ماه 20.6 درصد بود.

به گفته وی، نرخ‌های سود كوتاه مدت شش و یك ساله 12.5 درصد بی ‌معنی خواهد بود و این پول به سمت سایر بازارها مثل سفته بازی، سوداگری و سكه و ارز سرازیر می‌شود.

رئیس كل بانك مركزی گفت: ‌اگر بانك مركزی به موقع وارد عمل شود، بسیاری از افرادی كه مخاطره پذیر نیستند و نمی‌خواهند وجوه خود را در بازارهای پر ریسك مثل سكه و ارز سرمایه گذاری كنند با پذیرفتن نرخ سود معقول آنها را به سمت بانك‌ها و سرمایه گذاری‌های متعارف سرازیر می‌كنند.

وی با بیان این كه نرخ سود سپرده‌ها در كشور همواره منفی بوده است، افزود: این امر با مبحث اصلی یعنی عدالت در تضاد است و با این روش نمی توان ارزش پول سپرده گذار را حفظ كرد، این در حالی است كه مردم به دنبال حفظ ارزش پول خود هستند.

** ارایه خط اعتباری به بانك ها

بهمنی با اشاره به ارایه خط اعتباری به بانك‌ها برای كمك به تولید و تامین منابع مسكن مهر در راستای ایجاد سیاست انقباضی و در عین حال فشاری كه بر اقتصاد وارد می‌شد، اظهار داشت: اگر حساب جاری بانكی بیش از منابع بدهكار باشد، این امر به منزله چاپ اسكناس است كه ما با این پدیده مقابله می‌كنیم و كنترل خاصی بر نقدینگی خواهیم داشت.

وی گفت: حدود 20 الی 25 روز پیش بانك‌ها از لحاظ نقدینگی با مشكلات بسیاری مواجه بودند و حساب جاری آنها بدهكار بود، اما در حال حاضر با جمع‌آوری نقدینگی گرچه آنها هنوز قدرت تسهیلات دهی ندارند، اما نقدینگی كه مثل قند خون عمل می‌كند و هر روز بخشی از بدن را دچار مشكل می‌كند، كنترل شد.

رییس كل بانك مركزی تصریح كرد: معتقدیم نقدینگی در جامعه بی سر و سامان است و باید جمع‌آوری و كنترل و هدایت شود تا در مسیر خود حركت كند و به بخش واقعی و تولید باز گردد، زیرا به صورت سرگردان تقاضای خرید را در سایر كالاها همچون سكه و ارز افزایش می‌دهد.

وی با بیان آن كه، رشد نرخ ارز بر روی تولید تاثیرگذار است، اظهار داشت: افزایش نرخ ارز تولیدات داخلی را تقویت و صادرات را بهبود می‌بخشد.

وی گفت: همچنین 85 درصد وارداتی كه به كشور انجام می شود، شامل كالاهای سرمایه‌ای و مواد اولیه است كه افزایش نرخ ارز بر روی قیمت تولید با این روند تاثیرگذار است.

سخنگوی شورای پول و اعتبار با بیان این كه افزایش نرخ ارز یك شمشیر دو لبه است، افزود: افزایش نرخ ارز از یك طرف زمینه افزایش هزینه را به دنبال دارد و از طرف دیگری زمینه رقابت پذیری تولید داخل را بهبود می بخشد.

وی گفت: بانك مركزی باید تلاش كند كه نرخ ارز را به عنوان لنگر اسمی برای مهار تورم در كوتاه مدت مد نظر داشته باشد، اما در بلند مدت باید نرخ ارز از شرایطی متاثر باشد كه تولید را حمایت كند تا قابل رقابت با كالاهای خارجی باشند.

وی با اعلام این كه كشور از لحاظ منابع و ذخایر ارزی در شرایط مساعدی قرار دارد، افزود:‌ از نظر میزان ذخیره ارزی هیچ مشكلی نداریم و به واحدهای بانكی اعلام كرده‌ایم كه چنانچه واردكنندگان مجوز ثبت سفارش داشته باشند، ارز لازم را به آنها اختصاص دهند، اما هر كالایی در شرایط فعلی نباید وارد كشور شود.

رئیس كل بانك مركزی به تحریم كشور و بانك مركزی اشاره كرد و گفت: نقل و انتقالات پولی و مالی با مشكلاتی مواجه است، بنا بر این باید منابع مالی و نیازهای مالی تولیدكنندگان را فراهم كنیم و برای نقل و انتقال پول‌هایی كه در سایر كشورها داریم، برنامه ریزی نماییم.

وی گفت: از سه سال پیش برای تامین ذخایر طلای كشور وارد عمل شده‌ایم و چند صد تن طلا در خزانه بانك مركزی قرار داده‌ایم و در عین حال، افزایش نرخ طلای جهانی به یك هزار و 716 دلار در صبح روز جاری ذخایر طلای كشور سه برابر افزایش یافته است.

بهمنی اظهار داشت: بانك مركزی با تغییر تركیب سبد ارزی كشور 6.5 میلیارد دلار سود برد، اما بانك مركزی نمی تواند نیازهای مازاد بازار ارز و طلا و همچنین ارز قاچاق را تامین كند.

وی از جمع‌آوری بخشی از نقدینگی در كشور خبر داد و گفت: با فروش اوراق مشاركت نفت توانستیم در ظرف سه ساعت هفت هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان را جمع‌آوری كنیم.

وی افزود: نقدینگی در پایان دی ‌ماه امسال رشد 11 درصدی را داشته است كه ناشی از تزریق ارز و سكه و طلا به بازار بوده است.

رئیس كل بانك مركزی بر حفظ ذخایر كشور تاكید كرد و گفت: شاید طلا در خانه‌های مردم باشد و از كشور خارج نشده باشد، اما باید این وضعیت تنظیم شود.

وی با اشاره به این كه، در شرایط گذشته و در مدت كوتاهی، هشت میلیون قطعه سكه فروخته شد، افزود: در این حال، فروش 60 تن طلا در مقابل 500 تن ذخایر بانك مركزی رقم خاصی نیست و حتی 20 درصد آن را نیز شامل نمی‌شود.

بهمنی گفت: توقف فروش سكه در مدت زمان تحویل چهار ماهه به معنای كاهش طلا نیست، این در حالی است كه با اعلام نرخ‌‌های جدید سود روند بر عكس شده است.

وی افزود: بانك مركزی در همین مدت طی یك روز یك میلیون و 625 هزار قطعه سكه فروخت، اما با نرخ‌های فعلی این میزان فروش به 33 هزار قطعه سكه رسیده كه حتی در برخی موارد 50 هزار فیش آن نیز باز می‌گردد.

به گفته رئیس كل بانك مركزی، ضریب جینی در پایان سال 88 معادل 38.2 درصد بود كه 3.2 درصد كاهش در پایان سال 89 به 38.13 درصد رسیده است.

وی، رشد اقتصادی ایران در پایان سال 89 را 5.5 درصد ذكر كرد و گفت: با توجه به رشد اقتصادی منطقه با شرایط خاص كشور این رشد بسیار مطلوب است.

وی اظهار داشت: در سال 89 بانك مركزی تلاش كرد با انتقال 17 میلیارد دلار از منابع خود از اروپا به بانك‌های داخلی و سپرده‌گذاری در آنها پروژه‌های زیربنایی و به ویژه نفت را اجرایی كند.

بهمنی از صفر كردن ذخیره قانونی خبر داد و گفت: بانك‌های خصوصی و موسسات خصوصی و همچنین بانك‌های دولتی باید سرمایه‌های خود را افزایش دهند.

وی روند تورم كشور را كاهشی دانست و گفت: تورم ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها حدود شش درصد بود كه دیگر این تورم را نخواهیم داشت.

وی گفت: ماندگاری سپرده‌ها در بانك‌ها از 19.1 درصد به 28.6 درصد رسیده كه این امر كاهش احتمال خروج منابع از بانك ها را نشان می‌دهد.

اقتصام** 9141/1594



:: برچسب‌ها: اقیانوس , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

یك عضو جبهه بصیرت و بیداری اسلامی و از اعضای فراكسیون زنان مجلس هشتم در این باره به 'خبرهای یك' ایرنا تاكید كرد: اگر برای هر كدام از اعضای این جبهه مشكلی پیش آید كه نتواند به عنوان نامزد در انتخابات حضور یابد، جبهه بصیرت و بیداری اسلامی به كار خود ادامه خواهد داد زیرا این جبهه منتسب به فرد خاصی نیست.

وی گفت: این جبهه متشكل از افراد است كه از ماه ها قبل در بحث بیداری اسلامی فعالیت می كنند.

این نماینده كنونی مجلس ادامه داد: این جبهه با اكثریت نمایندگانی و افرادی كه به این گفتمان باور دارند تشكیل شده است و سپس اعضا جلساتی را با علما در خصوص موضوع بیداری اسلامی داشته اند.

این عضو جبهه بصیرت و بیداری اسلامی افزود: در جریان انتخابات این جبهه احساس تكلیف كرد كه در انتخابات حضور داشته باشد از این رو با نام جبهه بصیرت و بیداری اسلامی فعال شد.

وی با تاكید بر این كه 'این جبهه منتسب به فرد خاص و قائم به شخص نیست' گفت: اگر برای هر كدام از اعضای این جبهه مشكلی ایجاد شود، دیگر اعضای جبهه رسالت عظیم خود را دنبال خواهند كرد.

سیام**9121**2026



:: برچسب‌ها: باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از فداسیون قایقرانی، تیم ملی روئینگ كه خود را برای حضور موفق در مسابقات كسب سهمیه المپیك 2012 لندن آماده می كند، در ادامه تمرینات خود از امروز ( 25 بهمن ماه جاری ) تمرینات خود را در بندر لنگه آغاز خواهد كرد.

مسابقات كسب سهمیه المپیك در قاره آسیا اردیبهشت ماه سال آینده در كره جنوبی برگزار خواهد شد.

این اردو از امروز به مدت 3 هفته و تا 16 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

محسن شادی، عاقل حبیبیان، افشار حیدری، وحید جوهری و فرزاد كربلائی قلی زاده از آذربایجان غربی، خشایار عباس آبادی از تهران، محمد حمزه نتاج و حسن جهانیان از مازندران، امیر رهنما، عماد شادمان و محمد رضا قندیان از گیلان و حامد خدری از بوشهر نفرات دعوت شده به این اردو هستند كه زیر نظر شخرت گانیو و محمد علی قرائت به عنوان مربی و كیهان شمسی دستیار مربی تمرینات خود را ادامه خواهند.

1587**1440



:: برچسب‌ها: خانواده , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

این سخنان 'منوچهر متكی' را خبرنگار 'خبرهای یك' ایرنا از گردهمایی شب گذشته جبهه حامیان ولایت در مسجد ارك تهران گزارش داده است.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در این باره افزوده است: انتخابات یك هزینه متعارف و حداقلی را دارد و اینكه چطور هزینه های تبلیغاتی داوطلبان تامین می شود بسیار مهم است.

وی اظهارداشت: شیوه هایی كه تاكنون برای تامین هزینه تبلیغات داوطلبان وجود داشته 'بسیار مسخره' بوده است.

متكی ادامه داد: در بسیاری از كشورها، احزاب و جریان های سیاسی در انتخابات ها به همان اندازه كه رای می آورند دولت به آن ها پول می دهد و این اقدام، كمكی به هزینه های تبلیغاتی آن ها محسوب می شود.

سیام**7378**2026



:: برچسب‌ها: پاریس , نیویورک , درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

اتحادیه اروپا برای گذر از بحران مالی به چین متوسل شده است.

رهبران اتحادیه اروپا در پکن، پایتخت چین، با رهبران چینی در خصوص بحران بدهی های اروپا مذاکره می کنند.

قرار است هرمن ون رومپوی، رییس اتحادیه اروپا، و هوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اروپا، روز چهارشنبه نیز با ون جیابائو، رییس جمهور چین، در خصوص کمک مالی چین برای کاهش بحران مالی اروپا گفتگو کنند.

لیو ویمین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، گفته است که مسئله بدهی های کشورهای عضو اتحادیه اروپا به یک نقطه اساسی رسیده است.

او گفت که اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری چین و بزرگترین اقتصاد جهان استو بدین ترتیب، برای چین مهم است که این اتحادیه مشکل بحران بدهی های خود را حل و فصل نماید.

اتحادیه اروپا از چین می خواهد که در یک صندوق مالی ویژه کمک به دولتهای اروپایی بدهکار سرمایه گذاری کند.

چین، که بزرگترین ذخایر ارزی جهان را دارد، گفته است که این خواسته اتحادیه اروپا را مد نظر قرار خواهد داد. با این حال، از اتحادیه اروپا نیز خواسته است که با انجام دادن اصلاحات ساختاری نشان دهد که خود نیز به طور جدی در پی برطرف کردن بحران مالی خود است.

روزنامه "پیپلز دیلی"، روزنامه رسمی حزب کمونیست چین دیروز (دوشنبه) نوشته بود که سرمایه گذاریهای چین در کشورهای اروپایی در راستای حمایت از اتحادیه اروپا و یورو، وهحد پولی مشترک 17 کشور عضو این اتحادیه بوده است.

در همین حال، موسسه اعتبار سنجی آمریکایی 'مودیز' اعلام کرده که ملاک اعتبار شش کشور اروپایی را کاهش داده است. این کاهش اعتبار مالی شامل اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، اسلواکی، اسلونی و مالت شده است.

موسسه مودیز می گوید که بحران بدهی اروپا و نداشتن برنامه اقتصادی مشخص برای برطرف کردن مشکلات، باعث پایین آمدن رتبه اعتباری این کشورها شده است.

این موسسه اعتبار سنجی در خصوص دورنمای اعتباری بریتانیا، فرانسه و اتریش هم هشدار داده است.



:: برچسب‌ها: سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

بر اساس آخرین نظر سنجی هایی كه موسسه پیو در 10 ایالت مختلف در روزهای هشتم تا دوازدهم فوریه انجام داده است، سانتروم در نظر سنجی ها از رامنی پیشی گرفته است.

در حالیكه میت رامنی از پیروزی شب گذشته در ایالت مین راضی به نظر می رسد و خود را برای انتخابات مقدماتی ده ایالت در روز سه شنبه آماده می كند اما نتایج جدیدترین نظر سنجی ها كه حكایت از اقبال مردم به سانتروم است، برای او چندان خوشایند نیست.

این نظر سنجی نشان می دهد كه میزان محبوبیت سانتروم در میان مردم به 30 درصد و میت رامنی به 28 درصد رسیده است.

روز سه شنبه رقابت نامزدها وارد مرحله تازه ای می شود و در چندین ایالت به صورت همزمان انتخابات ایالتی میان نامزدها برگزار می شود.

اروپام 1908/ 3404



:: برچسب‌ها: دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()